I think about you - Chapter 11

När filmen var slut så tänkte vi gå till Selenas rum och hitta på något, medans Mandy skulle fixa i årdning middag.
- Ska vi gå då? Sa Chaz och tittade på oss andra.
- Mm. Sa jag och vi började gå. När vi skulle öppna dörren till Selenas rum så låg det en lapp på golvet. Jag tog upp den och började läsa högt " Jag är här inne tro inte att jag ger upp / MC"
- Va? Men hur kom hon in? Sa Ryan förvånat.
- Frågan är vart i huset hon är. Sa jag.
Selena öppnade dörren till hennes rum och klev in. Efter nån sikund så kom hon springandsea ut därifrån. Jag tittade in och såg Miley...

( Den bild som jag ville ha gick inte att läga upp. :( )



Justin´s perspektiv:


- Miley jag är så J*vla trött på dig. Kan du inte bara förstå att jag gillar Selena och inte har några känslor för dig?
- Varför gillade du mig för då? Sa Miley och jag såg hur en tår rann ner från hennes kind och det kom bara mer och mer tårar.
- För att.. jag hade känslor för dig. Men när du gör så här vem tror du gillar dig då? Sa jag och tittade på henne.
- Okej det är väl sant. Men ni krossade mitt hjärta och Chaz's också. Sa hon och tittade först på mig och sedan på Chaz.
- Vad snackar du om Miley?
- Ja.. att Selena andvände Chaz för att göra dig svartsjuk och det funkade och så var ni ihop.
- Chaz, Miley jag visste inte att ni kände så. Snälla förlåt mig!
- Visst. Sa Miley och jag log.
- Du då Chaz, förlåter du mig och Selena?
- Okej då. Sa han.
- Chaz jag vill bara berätta att jag gjorde så för att jag har gillat Justin sen ett långt tag tillbaks. Sa Selena och log.
- Aah, jag lista ut det för ett tag sedan. Och jag var kär i dig då med. Sa Chaz ganska lågt.
- Aha, jag är ledsen Chaz och Miley. Sa Selena och jag såg på henne att hon var ledsen.
- Selena du ska veta att jag bar ljög när jag sa att jag bara blev vän med dig för att kunna träffa Justin. Sa Miley och tittade på Selena.
- Okej men det viktigaste är väll att vi alla är vänner. Sa Ryan som hade stått och lysnat utan att säga något på ett långt tag.
- Juste, det är ju " do something awards  " galan i morgon. Sa Selena.
- Oj det hade jag glömt. Sa jag och skratta.
- Vänta om den är imogon så börjar ju skolan om tre dagar och jag och Ryan måsste åka hem. Sa Chaz förvånat.
- Oj gud vad sommarlovet har gåt fort. Sa Ryan och log.
Tiden gick ganska snabbt och vi körde något konstigt fast roligt spel. Det är så skönt nu när alla samms med varandra.

Efter att vi hade ätit mat så bestämde vi oss för att gå till hundparken med Selenas hundar. Det var ju ett tag sedan. Fast den här gången så ville Chaz inte gå med nån av hundarna. När vi var framme vid parken så var det inte så mycket folk. Vi gjorde massa roliga saker.
- Kan vi inte köpa glass? Frågade Miley och jag svarade " Ja det vore gått."
- Aah, vi kan väll gå till koisken? Sa Selena och kom gående med Chip dom hade precis skört klart ett hinder.
- Vart ligger kiosken då? Sa Miley och tittade sig omkring.
- Där. Sa Selena och peckade en bit bort och just det stället tittade inte Miley på.
- Oj att jag missa det. Det är ju en jätte stor glass skylt. Sa hon och skratta. Vi gick mot kiosken.
- Jag betelar. Sa jag och ställde mig i kön.
- Justin vi har faktist egna pengar. Sa Selena och log.
- Jag vet fast jag vill betala. Sa jag och kysste selena.
- Okej då som du villl. Sa hon och jag fick som jag ville.
- Vad för sorts glass vill ni ha då?
- Jag vill ha vanilj och choklad. Sa Selena.
- Jag tar jordgubb och lakrits. Sa Miley och jag tyckte att det lät som en rolig blandning.
- Jag tar två kulor blåber. Sa Ryan och jag vet att han älskar den smaken.
- Då tar jag brownie och lion. Sa Chaz och jag började tänka på vad jag skulle vilja ha för glass.
- Jag tar någ bara choklad. Sa jag och betelade för alla glassar. Vi gick och satte oss på en bänk en bit bort.

Selena´s perspektiv:

Jag har legat vaken ett långt tag nu. Men jag vet fortfarande inte om det är morgon eller kväll. Jag strekte mig efter min mobil och såg att klockan var 09:14 Vad hade vi gjort i går egentligen. Det enda jag mins är att vi var ute med hundarna efter middan. Och när vi kom hem så gick jag direkt och la mig. och dom andra såg på nån konstig skrekfilm.

- Justin är du vaken? Frågade jag för jag vaknade mitt i natten för att han kom in.
- Aah, har jag sakt att jag älskar dig? Sa han och kysste mina oförberedda läppar.
- Ja det har du. Sa jag och kysste honom.
- Vet du vad det är i dag då? Sa han och log.
- Ja det är " Do something awards" Sa jag och log.
- Du vet att vi tävlar mot varandra i katogerin " Biggest fan"?
- Aa jag har hört.
- Jag hoppas du vinner. För du förskännar det! Sa han och smekte min kind.
- Du förskännar det med. Och för mig spelar det inge roll vem av oss som vinner bara vi är där tillsamans! Sa Justin och log sitt underbara leende.
- Justin en fråga! Vill du att folk ska veta att vi är ihop? Sa jag och tittade alvarligt på honom.
- Jag vet inte. Alltså jag älskar dig. Men det är någ bäst att hålla det hemligt ett tag.

Nu var det fyra timmar kvar tills " Do somethin awards" börjar. Justin, Chaz och Ryan hade blivit tvugna att åka hem för att Justins stailist skulle hjälpa honom med kläderna. Och Miley skulle också på galan och hon blev också tvungen att åka för samma anledning. Miun stailist skulle komma om ungeför tio minuter. Hon tyckte att det var viktigt att jag skulle se perfekt snygg ut. Och hon hade hållit på med min kläning i flera veckor. Så hoppas verkligen att den passar.

När min staillist hade kommit så hade jag fått prova kläningen som passade perfekt. Jag fick prova massor olika sorters skor för att se vilka som passar bäst. Hon sate upp mitt hår i snygg tofs och sprejade på med glitter spray.
Jag fick ett par svarta långa kul örhängen och ett guld armband i äkta guld. När vi äntligen var klara så började det om två timmar. " Pip Pip" Lät det från mobil och det var ett sms från Justin. " Hej sweetie jag hämtar upp dig med min limo om tio minuter. Chaz och Ryan blev tvugna att åka tidigare så Kenny har just kört dom till flyggplatsen xoxo your Bieber"
- Selena hur tar du dig till galan? Frågade mamma som hade kommit in i rummet för att se hur det blev.
- Justin tänkte hämta upp mig med sin limo om några minuter. Sa jag och log.
- Okej det går väll bra. Sa hon.
- Fresten vad fin du blev Selena. Sa mamma när hon var på väg ut från rummet. Jag skickade snabbt iväg ett svar till Justin där jag skrev att jag gärna åker dit honom. Jag fick snabbt ett svar där det stog " Va bra sweetie vi syns snart. Och jag har fixat en linten överaskning tilldig. xoxo Bieber and dont forget that i love you!" Ååh vad söt skrivet. Han har gjort så att jag har tårar i ögen. Gud så gulig han är. Och undrar vad överaskning är. Det som är svårt är att man aldrig vet vad Justin kan hitta på. För att han gör det så bra... " Knack Knack" hörde jag och det väkte mig från mina tänkar om Justin.

När jag var nere i halen så hade mamma redan öppnat och för där stog Mandy och Justin.
- Hej Selena vad fin du är! Sa han och kysste min kind.
- Du är snygg du med! Sa jag och såg att hans svarta t-shirt och hasn svarta skjorta passa till min kläning.
- Vi syns senare mamma! Sa jag och gav en kram.
- Aah fast jag sover kanske när du kommer hem ifall du skulle på den dära eft..... Sa hon men häjdade sig. Undrar vad det var om?

Här kommer det efter längtade kapitelet. Förlåt för det tog så läng tid!
Och här kommer min första tävling på bloggen. Den som svarar rätt på frågan länkar jag i ett inlägg.
- Vad tror ni att Justin har fixat för överraskning? Den som snabbast svarar rätt vinnar. Och svaret skrivar man på en kommentar! Lycka till alla ihopa!

Kommentarer
Postat av: johanna

grymt bra kapitel :)

2011-10-02 @ 00:34:43
URL: http://bieberword.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0