I think about you - Chapter 10

" Knack knack" Lät det från dörren. Ja Justin kommer, tänkte jag och bubblade av lycka.
Jag gick för att öppna dörren och där stog inte Justin utan Miley.
- Mamma, Chaz och Ryan kom hit nu! Skrek jag allt vad jag kunde.


Selena´s perspektiv:

Mamma, Chaz och Ryan hade nys kommit hit till halen. Och sett Miley hålla sin hand för min mun. Jag hatar henne så himla mycket. Jag kan inte fatta att vi har varit vänner. det går bara inte att föstå. Jag bet henne i handen.

- Aj vad håller du på med? Skrek Miley surt.
- Vad vill du är frågan? Sa jag surt.
- Att du håller dig borta från Justin. Sa hon hotfolt.
- Aldrig! Sa jag högt.
- Då kommer du och Justin ångra er.
- Miley, varför kan du inte bara förstå att Justin gillar mig och inte dig!
- För att det inte är sant. Han gillar mig och inte en tönt som dig.
- Förut var vi vänner eller var det bara för att jag var vän med Justin så du kunde träffa honom?
- Ja det stämmer. Alldrig att jag skulle vara vän med nån som du.
- En fråga bara. Vem sa att du fick gå in? Sa jag surt.
- Ingen men jag gör det endå. 
- Kan du bara gå ut från mitt hus? Skrek jag surt.
- Visst kan jag fast jag vill inte.
- Nu går du för f*n ut ur mitt hus. Sa jag och knuffade ut henne och låsste dörren.
- Selena du fattar väll att vi måsste göra nåt åt det här? Sa Mandy.
- Ja men vad? Sa jag.
- Du kanske ska hålla dig borta från Justin ett tag. Sa hon och jag tittade surt på henne.
- Aldrig.
- Han kan ju sova över ikväll, men sen så kan ni ju bara träffas på dagarna utan att sova över hos varan.
- Okej då.

" Knack Knack " Hördes från dörren.
- Tror ni att det är Justin som kommer? Sa jag och tittade på dom andra.
- Du kan väll skicka ett sms och fråga om det är han för säkerhetens skull? Sa Mandy.
- Okej. Sa jag och tog upp min mobil och skrev snabbt ett sms.

" Pip pip " Lät det från min mobil. Jag tog upp den och lässte " Ja det var jag som knackade på. Kan du vara snäll och öppna dörren? xoxo din Bieber"
Jag skyndade mig fram till dörren och öppnade den snabbt. Och så fort Justin hade gått in så stängde jag dörren och låste den så snabbt jag kunde. Bara tanken av att Miley fans där ute nånstans skrämde mig.
- Justin du ska väta att jag älskar dig. Sa jag och jag såg på hans blick att han föståd att det var nåt som var fel.
- Vad är det för nåt? 
- Miley var här för ett tag sedan. Sa jag och såg att hans min ändrades.
- Vad ville hon då? Sa Justin och försökte vara lugn.
- Hon ville att jag skulle hålla mig borta från dig. Och hon var här kanske tio minuter inan du kom. Så jag är räd att hon fortfarande är kvar. Vem vet vad kan hon göra. Sa jag och kramade om Justin.
- Okej men ska vi göra något?
- Visst vi tänkte att vi kunde se på " Home Alon 2" 
- Ja det blir kul. Sa han och jag satte igång filmen.
- Dom som vill se på film får komma till vardagsrummet. Sa jag och satte mig i soffan, Justin kom snabbt och satte sig bredvid mig.

Chaz´s perspektiv:

Jag gick till soffan och tittade på filmen. Men det var så svårt att konsentrera sig. Det ända jag tänkte på var hur Justin och Selena satt och gullade medans dom tittade på filmen. Jag har försökt att hålla mig lugn sen Justin och Selena blev ihop. Men jag är så j*vla sur på Selena för att hon var ihop med mig för att göra Justin avundsjuk. Och sen så tror Justin att han bara kan komma och bli ihop med henne. Mitt i mit tänkade så vibrerade det från min mobil. Jag hade fått ett sms. Jag tog snabbt upp mobilen och började läsa " Hej Chaz! Vilken sida är du på Selenas eller min? Om du är på min sida kan du väl gå till Selenas rum och öppna fönstret så jag kommer in. / MC" Jag svarade snabbt " Med tanke på vad dom gjorde mot mig så är jag på din sida Miley. Jag kommer om nån minut. Jag kan ju låssas vara på deras sida när jag egentligen är på din. xoxo Chaz"
Jag reste mig ur soffan som tur var så var det ingen som märkte det. Jag gick till Selenas rum och såg Miley stå på en stege utanför. Jag öppnade fönstret och Miley klev in.
- Vad tänker du göra då? Sa jag och tittade på Miley.
- Jag vet inte riktigt. Fast jag tänkte börja med att läga ut en lapp där det står att jag är här. Sa Miley.
- Okej men vart ska du lämmna den lappen då?
- Jag tänkte att när du går tillbaks för att se på film så lämmnar du den.
- Bra tänkt. Men när ska jag gå?
- Nu. Sa Miley och räkte mig papret med texsten på. jag började gå mot vardagsrummet och så la jag lappen på ett lämpligt ställe. Jag satte mig i soffan där jag hade sutit tidigare. Ingen sa nåt, dom andra var väl helt inne i filmen. Jag satt och tänkte på vad Miley skulle göra när dom andra såg lappen som hon hade skrivat. när vi hade sett klart på den här filmen så ville dom anbdra se på " Home Alone" Så då gjorde vi det. Jag var mer inne i den här filmen en vad den andra.

Justin´s perspektiv:

När filmen var slut så tänkte vi gå till Selenas rum och hitta på något, medans Mandy skulle fixa i årdning middag.
- Ska vi gå då? Sa Chaz och tittade på oss andra.
- Mm. Sa jag och vi började gå. När vi skulle öppna dörren till Selenas rum så låg det en lapp på golvet. Jag tog upp den och började läsa högt " Jag är här inne tro inte att jag ger upp / MC"
- Va? Men hur kom hon in? Sa Ryan förvånat.
- Frågan är vart i huset hon är. Sa jag.
Selena öppnade dörren till hennes rum och klev in. Efter nån sikund så kom hon springandsea ut därifrån. Jag tittade in och såg Miley...


Hoppas ni gillar det!
Minst tre kommentarer tills nästa inlägg.

Kommentarer
Postat av: Saga

Meer:)

2011-09-25 @ 11:02:35
URL: http://bieberlaugh.blogg.se/
Postat av: Saga

Meer:)

2011-09-25 @ 11:02:46
URL: http://bieberlaugh.blogg.se/
Postat av: Saga

Meeer:)

2011-09-25 @ 11:02:59
URL: http://bieberlaugh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0